A járvány sem fogja vissza a fenntarthatatlan vásárlási lázat

https://images.hvg.hu/image.aspx?id=cf73ac27-123d-47cb-b43d-814b1341083d
Megosztás/Share

Változtatott a koronavírus-járvány a britek vásárlási szokásain, de nem a jó irányba: a pandémia alatt több mint 46 százalékkal ugrott meg az internetes keresések száma az olcsó ruhákra – írja a Just Style ruházati szaklap egy, a napokban megjelent kutatásról.

A kutatáshoz a szakértők a Google Trend analitikáit vették alapul, hogy a vizsgált időszak alatt mire kerestek rá a britek azután, hogy márciusban kijárási korlátozásokat vezettek be.

Az interneten vásárló britek harmada használt valamilyen kedvezményes kódot vagy kupont és az „akciós ruhák” volt az egyik leggyakoribb szó, amire rákerestek.

A kutatás eredményei szerint a britek több mint fele kevesebb, mint 5 fontot, vagyis 2000 forintot költ egy ruhadarabra. Nem meglepő módon így olyan márkákra kerestek rá, amelyek olcsó darabokat kínálnak: ilyen a Bohoo, az Asos, a Missguided vagy a H&M.

Ugyanakkor míg korábbi kutatások szerint a fiatalabb generáció tagjai tudatosabb vásárlók, ez a mostani szerint közel sincs így: nagyon sokan kerestek rá a diákkedvezményre is, amelyet ezek a márkák is kínálnak.

Bár a keresések között megjelennek a használt ruhák is és egyre többen kerestek rá az olyan, másodkézből származó darabokat kínáló oldalakra, mint a Vinted, a Thrift+ vagy a Depop, a szakértők arra is rámutattak, hogy a keresési szokások alapján a britek 98 százalékát ennél jobban érdekli a későbbi fizetést lehetővé tévő (buy now pay later) lehetőség.

Összességében arra hívták fel a figyelmet, hogy a koronavírus-járvány kifejezetten ösztönözheti a fenntarthatatlan vásárlási szokásokat.

Nemrég jelent meg például egy nagyszabású kutatás arról is, ami szerint jóval többen ülnének autóba és repülőre is a koronavírus-járvány után.   

Megosztás/Share

Forrás: http://hvg.hu/gazdasag.zhvg/20201117_Szo_sincs_arrol_hogy_a_koronavirusjarvany_miatt_fenntarthatobban_vasarolnanak_az_emberek#rss