Volt M1-es: Politikailag megbízhatók kerülnek képernyőre

https://kep.index.hu/1/0/3541/35412/354128/35412839_2709193_7892a5f693dce23a60171ff74ee112e3_wm.jpg
Megosztás/Share

Utánam nyúlnának bárhol, nem akarok munka nélkül maradni 

– ezzel indokolta a közmédia egyik volt alkalmazottja, hogy miért név nélkül nyilatkozott a Szabad Európának az M1-nél uralkodó szerkesztési gyakorlatról. 

Azt már korábban az Index is megírta, hogy az intézményből kiszivárogtak olyan felvételek, amelyekben a vezetés nyilvánvalóvá tette, hogy az Orbán-kormány érdekei szerint kell a híreket és a tudósításokat megírni. 

Az ominózus felvételen Bende Balázs a közmédia külpolitikai kabinetének a vezetője mondta, hogy azt MTVA-ban ahogy ő fogalmazott „nem az ellenzéki összefogást támogatják”, világossá tette, hogy azt is, hogy aki nem képes az irányvonalnak megfelelően megírni, az be is adhatja a felmondását. 

A felvételeken hallható még Németh Zsolt hírigazgató is, aki gyakorlatilag arra erősített rá, hogy egy kormányközeli interjúalannyal hogyan lehet még jobban, ahogy ő mondja “odabaszni”, azaz erősíteni a kormány kommunikációját. 

A köztévé egyik volt munkatársa most arról beszélt a Szabad Európának, hogy nincs konkrét esemény, amihez kötni lehetne, mikor vált a kormány kommunikáció szócsövévé a csatorna. Ahogy fogalmazott „olyan ez, mint amikor beteszik a békát a hideg vízzel teli fazékba és alágyújtanak, szép lassan megfő.”

Az viszont szerinte nyilvánvalóvá vált, hogy amikor a Magyar Rádiót és a Duna TV-t összevonták, onnantól érezhetően már nem a szakmaiság volt a mérvadó. Ettől a pillanattól kezdve a Kossuth Rádióban, a Dunán és az M1 híradóban folyamatosan ugyanazt mondták be.

A volt közmédiás azt mondta: folyamatosan bocsátották el a szakembereket, és olyanok kaptak lehetőséget, akiket például a mikrofonbizottság soha nem engedett volna adásba. Ezek az emberek “politikailag megbízhatónak” számítottak, nem feltétlenül hozzáértők, de jóval több pénzért vállalták a munkát. 

Rávilágított arra is, hogy az új vezetés alatt vált nyilvánvalóvá, hogy a csatornát NER kompatibilissé akarják tenni, így a képernyőről levették az összes meleg műsorvezetőt.

Amíg 2015-ben a közmédia 80,5 milliárd forintból gazdálkodott, 2021-re már 117,7 milliárd forint lesz a költségvetése.

Megosztás/Share

Forrás: https://index.hu/belfold/2020/11/19/mtva_hirado_m1/