Elvitte a járvány a csokifigurák hatodát

https://kep.index.hu/1/0/3583/35839/358399/35839973_2740069_a4ba4b2fba4d149a312bdae530159cdd_wm.jpg
Megosztás/Share

A Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében idén 22 millió csokoládéfigurát, csaknem 1700 tonna terméket állítottak elő a karácsonyi szezonra, 15 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ilyenkor –közölte a vállalat az MTI érdeklődésére. A cég a visszaesést a koronavírus-járvány hatásának tudja be. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy ennek ellenére sem volt leépítés az üzemben, 

sőt a legnehezebb időszakban a dolgozók bérét még emelték is. 

A gyárban bérelt munkaerővel együtt átlagosan 350-450 ember dolgozik szinte egész évben annak ellenére, hogy csak a szezonra speciális termékek készülnek az üzemben. Ebben a szezonban 27-féle formát használtak, amellyel 110 különféle terméket gyártottak.

A karácsonyi szezonális üreges csokoládéfigurák exportja idén mintegy 1500 tonnát tesz ki. Karácsonyra 23 országba szállítottak, Málta és Ukrajna új piacként jelent meg – tették hozzá.    

A tavalyihoz hasonlóan a gyártás jelentős részét idén is a Smarties termékek teszik ki, de a KitKat termékek is nagyon népszerűek, 10 százalékra nőtt arányuk a belföldi portfólióban.

A Nestlé Hungária nettó árbevétele 154,48 milliárd forint volt tavaly, egy évvel korábban 137 milliárd forintot tett ki. A belföldi értékesítésből származó árbevétel 2019-ben közel 60 milliárd forintra emelkedett az előző évi 56 milliárd forintról. A vállalat adózott eredménye tavaly 6,2 milliárd forintra nőtt, 2018-ban pedig 4,6 milliárd forint volt.

Megosztás/Share

Forrás: https://index.hu/gazdasag/2020/12/19/koronavirus_karacsony_nestle_csokolade/