Igazgatóból és színészből ételfutár – Pillanatok alatt változtatott meg mindent a járvány

https://cdn.portfolio.hu/articles/images-lg/h/a/z/hazhoz-netpincer-418942.jpg
Megosztás/Share
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet

A koronavírus-járvány elleni védekezés részeként bevezetett korlátozó intézkedések értelmében november 11. óta az éttermek csak elvitelre szolgálhatják ki vendégeiket, vagyis át kellett állniuk az elviteles kiszolgálásra és az ételkiszállításra. Miután a saját futárok koordinálása a megnövekedett kiszállítási forgalom mellett jelentős szervezési feladatot okozhat egy étterem számára, így az ételkiszállítási cégek szolgáltatásai felértékelődhetnek az éttermek számára.

3800 partner

„A járvány első, tavaszi hullámához hasonlóan a novemberi korlátozó intézkedések bejelentése is azonnal lecsapódott a rendszerünkben, percről percre láttuk, ahogyan a több mint 1 milliós megrendelői bázisunk reagál a szigorításokra, valamint már november 11-én, a korlátozások bevezetésének napjától megugrott a csatlakozni kívánó partner éttermek és üzletek száma” – mondta lapunknak Patai Zoltán, a NetPincér ügyvezetője.

„Ahogyan az elmúlt években, úgy az utóbbi háromnegyed évben is folyamatos növekedést tapasztaltunk mind a megrendelések számát, mind a hozzánk csatlakozni kívánó partner éttermek számát tekintve” – tette hozzá. A járvány első hulláma óta több mint 1500 éttermi és élelmiszerüzlet partner jelezte csatlakozási szándékát a NetPincérhez, amely jelenleg 3800 partnerrel működik együtt. A cég ugyanis nemcsak éttermi ételek, hanem élelmiszerek házhozszállításával is foglalkozik.

„Már a járvány tavaszi hullámakor olyan változtatásokat vezettünk be a cég működésében, amelyek most is támogatják munkánkat, így a novemberben életbe lépett új korlátozásokra már felkészülten tudtunk reagálni” – emelte ki. A cég már tavasszal felgyorsította az új partner éttermek csatlakozási folyamatát, így a jelentkezéstől számítva akár már 3 napon belül lehetővé válik a házhoz szállítás beindítása az új partnerek számára.

Beléptek a gyorskereskedelmi piacra is
A cég december 10-i bejelentése szerint új szolgáltatást indított el a NetPincér. Eszerint a cég saját üzleteiből szállít alapvető élelmiszereket és háztartási cikkeket. A szolgáltatás célja, hogy akár kisebb mennyiségben, idősávok foglalása nélkül, akár 30 percen belül házhoz lehessen rendelni termékeket. A szolgáltatás első körben 10 budapesti kerületben indult el.

Nemcsak a rendelés, a borravaló is mehet online

A felhasználók közül – hogy minimálisra csökkentsék az esetleges megfertőződés esélyét – egyre többen választják az érintkezésmentes rendelést, illetve az online fizetést, hogy egyáltalán ne kelljen érintkezniük a futárokkal. Ebben az esetben a futárok a becsöngetés után az ajtó előtt hagyják a csomagot. A vállalat még a borravaló adására is kidolgozta az online lehetőséget a NetPincér GO rendelések esetében. Ez a cég új, augusztusban elindult platformjával vált lehetségessé, amely több más újítást is bevezetett, így például elérhető lett az elviteles funkció a rendelés mellett, valamint az egyre több leszerződő élelmiszerüzletre is tudnak szűrni a felhasználók.

Tavaly a NetPincért üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft. közel négymilliárd forintos nettó árbevételt ért el, ami közel a duplája volt a 2018-as forgalomnak. Azzal kapcsolatban, hogy a szolgáltatásai iránt megnövekedett kereslet idén mekkora forgalomnövekedést eredményezhet a cég számára, Patai Zoltán elmondta: „azt, hogy az idei évben ez a növekedés hogyan alakult, még pontosan nem látjuk, azonban 2020-ban is növekedésről tudunk beszámolni”.

Új támogatási akció

Arra vonatkozóan, hogy miként alkalmazkodnak az egyes partner éttermek esetleges nehéz likviditási helyzetére, Patai Zoltán elmondta: ezzel kapcsolatban már a járvány első hullámakor is több intézkedést hoztak, amelyek mindmáig érvényben vannak. Így például a likviditási gondokkal küzdő partner éttermek március eleje óta élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy ideiglenesen átálljanak a heti elszámolásra. Továbbá a cég november 26-tól indította el új támogató akcióját, amelynek értelmében január 6-ig elengedik a jutalékot az összes elviteles rendelés esetében.

„Emellett elindítjuk a „Segítsd a NetPincér Partnereket!” kampányt, amelynek keretében a több mint egymilliós megrendelői bázisunk tagjai összesen 25 millió forint keretösszegben lehetőséget kapnak fejenként egy-egy „VELETEKVAGYUNK” kuponkód egyszeri felhasználására 2000 forint feletti vásárlás esetén. Ebből 500 forint támogatást az a partner kap minden esetben, ahol a felhasználó leadja rendelését, a másik 500 forint kedvezményben pedig a megrendelő részesül. Ezáltal nemcsak rendelésre ösztönözzük a felhasználóinkat, de közvetlen pénzügyi támogatásban is részesítjük partnereinket”. Patai Zoltán elmondta azt is, hogy a cég további támogató projektek elindítását tervezi. Áprilisban azzal próbálta a cég a kisebb partner éttermek helyzetét megkönnyíteni, hogy állta a szállítási költségüket, ezzel 28 városban több száz étteremben volt díjmentes a házhoz szállítás egy hónapon keresztül.

Több mint háromezer futárral dolgoznak

A megnövekedett keresletre válaszul a cég az elmúlt egy évben csaknem megduplázta az irodai munkatársainak számát. Tavaly december környékén 115 főből állt a cég irodai csapata, amely mára 220 fősre növekedett. „Számos új kollégát keresünk jelenleg is. Most éppen 14 nyitott pozíciónk van, de ez a szám is folyamatosan bővül, ugyanis nemcsak Budapesten, hanem néha vidéken is tudunk lehetőségeket kínálni” – mondta az ügyvezető.

A futárok száma eddig idén ezerrel nőtt, így jelenleg több mint háromezer szerződött futárpartner dolgozik a NetPincérnek. Az összetételük nagyon színes képet mutat, hiszen a rugalmasan végezhető munkából adódóan sokaknak nem ez a fő kereseti forrása, hanem mellékállásban futárkodnak.

Találni köztük színészt, zenészt, rendezvényszervezőt, fotóst, de van pincér, tévébemondó, értékesítési igazgató és tanár is, aki a futárkodást választotta

– jegyezte meg Patai Zoltán.

A cég jelenleg is keres futárokat Budapesten és vidéken egyaránt. A tervek szerint a következő hónapokban is több száz fővel bővítik a létszámukat. „A futárok felvételénél online folyamatra álltunk át, amelynek köszönhetően megháromszoroztuk felvételi kapacitásunkat: már nemcsak a regisztráció, de a betanulási folyamat is online működik. A szerződéskötést követően az új futárpartnereink azonnal el is tudják kezdeni a munkát országszerte több mint 30 városban.”

A járvány utáni időszakkal kapcsolatban Patai Zoltán kiemelte: „vannak olyan intézkedések, amelyek a járványügyi helyzettől eltekintve is megkönnyítik, és felgyorsítják a cég működését, így azokat terveink szerint akkor is megtartjuk, amikor minden visszatér a régi kerékvágásba”. Ilyen például az új partner éttermek csatlakozási folyamatának felgyorsítása, valamint a futárok online felvételi folyamata és betanítása.

Címlapkép: Getty Images

Megosztás/Share

Forrás: https://www.portfolio.hu/uzlet/20201219/igazgatobol-es-szineszbol-etelfutar-pillanatok-alatt-valtoztatott-meg-mindent-a-jarvany-462374