Megszabadul az Adidas a Reeboktól

https://images.hvg.hu/image.aspx?id=c875ff04-725f-402b-a27d-7aa7bc16a561
Megosztás/Share

A német sportszeróriás nem tudta sikerre vinni a 2006-ban megvásárolt amerikai márkát. Most megindítja az eladás hivatalos folyamatát.

Ötéves fejlesztési terve keretében értékesíti az Adidas a Reebokot. A cég októberben közölte, hogy megválna amerikai márkájától, kedden pedig bejelentette, hogy hivatalosan is megindítja az eladási folyamatot – adta hírül az AFP.

Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója a döntést azzal magyarázta, hogy a vállalat jelentősen nagyobb sikerrel lesz képes önállóan beteljesíteni a növekedési potenciálját. „A következő hónapokban szorgalmasan fogunk dolgozni azért, hogy sikeres jövőt biztosítsunk a Reebok márkának és a mögötte álló csapatnak” – tette hozzá.

A német cég nem nevezett meg potenciális vevőket, de jelezte, hogy március 10-én új részleteket közöl az ügyletről.

A vállalatcsoport a jövőben az Adidas márka megerősítésére kíván összpontosítani a bejelentés szerint.

Az Adidas 2006-ban vásárolta meg a Reebokot 3,1 milliárd euróért, azzal a céllal, hogy erősebb versenytársat teremtsen az ugyancsak amerikai Nike-nak. A cél annak ellenére sem teljesült, hogy a márka olyanokkal dolgozott együtt mint Victoria Beckham, Cardi B és Ariana Grande. A cég jelenleg nagyjából 800 millió eurót ér. 2020 harmadik negyedévében, amikor az eladások már újra növekedni kezdtek a koronavírus-járvány miatti lezárásokat követően, a Reebok éves összehasonlításban 7 százalékos, 403 millió eurós mínuszban volt. Eközben az Adidas termékei iránti kereslet két százalékkal, 5,5 milliárd euróval volt kevesebb.

A német Manager Magazin a tavaly őszi bejelentéskor arról írt, hogy a kínai Anta Sport és a The North Face tulajdonosa, a VF Corp is a lehetséges vevők között van.

Megosztás/Share

Forrás: http://hvg.hu/kkv/20210216_reebok_adidas_eladas_veszteseg#rss