Kiszáll a palackozott víz-üzletből a Nestlé a legnagyobb piacán

https://cdn.portfolio.hu/articles/images-xl/n/e/s/nestleviz-432686.jpg
Megosztás/Share

A vásárló a One Rock Capital Partners kockázati tőketársaság lesz a milliárdos befektető, Dean Metropulos cégével, a Metropoulos & Co.-val együttműködésben. A Nestlé olyan márkáit érinti az eladás, mint a Poland Spring, a Pure Life vagy a Deer Park. A Nestlé nemzetközi prémium márkái, például a Perrier, a San Pellegrino és az Acqua Panna a Nestlénél maradnak.

Ezzel a Nestlé megszabadul egy veszteséges üzletágától és a vezérigazgató, Mark Schneider a magasabb marzsú és jobb növekedési potenciállal rendelkező termékekre fókuszálhat. Ráadásul csökkenti a kitettségét egy olyan üzletág felé, amit a környezetvédők rendszeresen kritizálnak a vízkészletek felhasználása és a környezetszennyezés miatt.

Amióta Schneider átvette a vezetői pozíciót a cégnél 2017-ben, jelentősen átalakította a termékportfoliót és leválasztott eszközöket, az olyan termékkategóriákra helyezte a hangsúlyt, mint a kávé, vagy az állateledel. A palackozott víz üzletágra kifejezetten negatívan hatott a járvány az éttermek forgalmának csökkenése és az utazások elmaradása miatt. A palackozott víz üzletág több mint 4 milliárd dollár értékű eladása a második legnagyobb tranzakció a vezérigazgató alatt a bőrápolási üzletág leválasztása után, ami egy több mint 10 milliárd frankos tranzakció keretein belül valósult meg. 

A Nestlé észak-amerikai vízüzletága éves szinten mintegy 3,4 milliárd svájci frankos bevételt (3,8 milliárd dollár) termelt, a 2019-es adatok alapján a nemzetközi márkákat kivéve.

Dean Metropoulos arról ismert, hogy előszeretettel éleszt újra régi márkákat, mint a Hostess Twinkies, a Pabst Blue Ribbon, vagy a Bumble Bee Tuna. A One Rock kockázati tőke társaság pedig a nagy növekedési potenciállal rendelkező, középkategóriás üzletágakra fókuszál. Három alapja is van, amely befektetéseket eszközöl.

Címlapkép: Tom Starkweather/Bloomberg via Getty Images

Megosztás/Share

Forrás: https://www.portfolio.hu/uzlet/20210217/kiszall-a-palackozott-viz-uzletbol-a-nestle-a-legnagyobb-piacan-470200