Mellrákhoz hasonló lehet a Covid oltás mellékhatása

https://kep.index.hu/1/0/3672/36727/367270/36727029_2805179_808ba6c65d791e521c1a38963ab53f18_wm.jpg
Megosztás/Share

Oltások jellgzetes mellékhatása lehet a nyirokcsomók megduzzadása és ez a tünet előfordul Covid-19 elleni oltásoknál is. Az Egyesült Államokban a Pfizer és Moderna oltások után is leírták, hogy a hónalji nyirokcsomó duzzanatát okozhatja, különösen azon az oldalon, ahol az injekciót beadják: a betegek 16 százaléka jelezte a második oltást követően.

A jelenség ártalmatlan, ugyanakkor indokolatlan aggodalmakhoz vezethet. Leginkább olyanoknál okozhat ijedtséget, akiknek a családjában előfordult már mellrák és ilyen esetek szükségtelen vizsgálatokhoz, mintavételhez és stresszhez vezetnek.

Mammogramot vizsgáló francia orvos

Mammogramot vizsgáló francia orvos

Fotó: Bsip / Getty Images Hungary

A nyirokcsomó duzzanatot önvizsgálat során könnyen összetéveszthető a mellben elhelyezkedő csomóval, ráadásul mivel áttét jele lehet, a szakemberek is további vizsgálatot kérnek, ha ilyennel találkoznak. 

Az amerikai Mellvizsgálati Társaság ezért azt javasolja, hogy a második koronavírus oltás után négy héten belül tervezett mammográfiai vizsgálatokat halasszák el – a mammográfiát vagy az oltások előtt vagy mellékhatás elmúlta után érdemes elvégeztetni. 

Megosztás/Share

Forrás: https://index.hu/techtud/egeszseg/2021/02/18/mellrakhoz-hasonlo-lehet-a-covid-oltas-mellekhatasa/